Handleiding‎ > ‎

Klantenbeheer Helios

Vooraleer je een verslag kan opmaken voor een persoon, moet die persoon als klant bij het MDT geregistreerd zijn. Als de persoon geen klant is bij het MDT, kan je geen verslag maken. Daarom is de startpagina van Helios een klantenpagina. Het beginscherm ziet er zo uit.
 

 

Het beginscherm van Helios bestaat uit 2 delen en 1 toevoegen knop:
  1. Bovenaan kan je klanten met een lopend verslag zoeken. Dit zijn de verslagen waar je mee bezig bent maar nog niet verstuurd zijn
  2. Onderaan kan je klanten zoeken. Hier kan je de klanten opzoeken die geregistreerd zijn bij jouw MDT
  3. Door te klikken op 'Klant toevoegen', kan je een nieuwe persoon toevoegen aan jouw MDT. De basisvoorwaarde om een nieuw verslag te maken.
We overlopen deze 3 functionaliteiten.

Klant met een lopend verslag zoeken


Dit deel ziet er zo uit.

 

Hier kan je zoeken naar klanten waarvoor verslagen in opmaak zijn door het MDT. Je ziet er alle verslagen van het ganse MDT die nog niet verzonden zijn. Je kan zoeken op een aantal criteria:
  • Naam: de familienaam van de klant
  • Voornaam: de voornaam van de klant
  • Rijksregisternummer: het rijksregisternummer van de klant
  • Contactpersoon: de contactpersoon van het MDT dat aangeduid is in het verslag
  • Type verslag: de soorten verslagen: MDV, adviesrapport en het PAB-inschalingsverslag
  • Verslag vanaf tem: hier kan je een range ingeven waarbinnen het verslag opgestart is
Als je alles leeg laat en klikt op 'zoeken', krijg je alle lopende verslagen. Een zoekresultaat ziet er uit als een link met in de link de naam, voornaam en rijksregisternummer van de persoon.


Wanneer je hier op klikt, kom je in het klantenscherm van de persoon uit.

Klanten zoeken 


Dit deel ziet er zo uit.

 
Hier kan je zoeken naar de klanten die geregistreerd zijn bij jouw MDT. Een zoekresultaat ziet er uit als een link met in de link de naam, voornaam en rijksregisternummer van de persoon.


Wanneer je hier op klikt, kom je in het klantenscherm van de persoon uit.

Klant toevoegen


Wanneer je een verslag wil maken voor een nieuwe persoon, moet je die eerst toevoegen. Als je de persoon niet als zoekresultaat hebt gevonden in het 'Klanten zoeken'-gedeelte, klik je op de knop 'klant toevoegen'. Dan kom je in het scherm om de klant toe te voegen. Dat scherm ziet er zo uit.

Als je het rijksregisternummer toevoegt en klikt op 'Volgende', is de persoon toegevoegd aan het MDT. Je krijgt dan deze boodschap.
  
Hier zijn wel verschillende fouten mogelijk:
  1. De persoon is al toegevoegd aan het MDT. Dit is niet erg. Je komt dan vanzelf in het klantenscherm van de persoon uit. Je krijgt bovenaan wel een boodschap te zien



  2. De persoon is al toegevoegd aan een ander MDT. Dan moet je contact opnemen met de helioshelpdesk@vaph.be. Zij kunnen dit in orde brengen. Deze boodschap ziet er zo uit.

  3. In een overgangsfase kunnen er problemen zijn met verslagen die opgestart waren vooraleer je de persoon moest toevoegen als klant. De problemen kunnen zijn:
    • Ik kan het verslag alleen maar inzien
    • Ik vind de persoon niet meer terug
        Ook in deze gevallen neem je contact op met de helioshelpdesk@vaph.be.

Comments